Von André Morys | Conversion Optimierung | 1 Reaktion

Das Conversion Maturity Model

Conversion Maturity Model von Janco KlijnstraWas haben Gummistiefel, Testing und Innovation miteinander zu tun? Janco Klijnstra ist einer der wenigen Conversion Optimierer, mit denen man sich über Conversion-Prozesse, Strategien und die Auswirkungen von CRO auf Organisationen unterhalten kann. Er ist Head-of-Conversion-Optimization bei Traffic4U in Amsterdam und wird den oben genannten Zusammenhang in seinem Vortrag auf dem ConversionSUMMIT aufklären.

Auf dem ConversionSUMMIT wird Janco das Conversion Maturity Model vorstellen – ein elementares Grundprinzip, das Unternehmen dabei hilft, CO Prozesse im Unternehmen zu implementieren und die Veränderungen zu verstehen. Vor ein paar Tagen haben wir uns getroffen und über das Modell und seine Auswirkungen gesprochen.

Janco, you say, conversion optimization is a game changer for business. What changes?
There used to be a gap between marketing and website development. Now there is a whole new area of expertise in place called Conversion Rate Optimization (CRO) that closes the gap. CRO combines the fields of Marketing, UX, Persuasion, Usability, Web Analytics and Copywriting. CRO can give you the winning advantage in a highly competitive market, but these areas of expertise have to work together and setting aside their own ego’s to test smart things. This is already changing the game completely and makes organizations aware that they should build their internal organisation around CRO to make it work and start being innovative to stay ahead of the competition.

What is the goal of your Conversion Maturity Model?
Actually it has a quite simple goal: Give you insight on where you stand in the area of CRO as an organisation. Besides that, it will also show the steps you can take to get to the innovative top where you have continuous improvement in the DNA of your organisation.

What is the impact of CO to organizations?
In the end quite big. You can start of small but as you mature you’ll need more resources and perhaps better technology to support your testing hypotheses. It’s really a question of how fast can you get the optimization wheel going. This means being honest on where you stand right now and what you need to get it going. This means the right people, the right technology and an effective proces to improve your website. So to get back to your question: in the end it should have a big impact, because it drives the core of your business, which is fitting your website to your (ever changing) customers’ needs.

So innovation processes and CO processes are similar? Can you give us an example?
I think it shares the same principles. I will explain this in more detail when it comes to CRO on the summit, but think about Amazon who never did a redesign but has a website that is really different from the one they had ten years ago. Think about Google’s rules of innovation which brought us Gmail and Google Earth. Think about Nokia who has lost marketshare to innovative operating systems like Googles’ Android and Apples’ iOS. So basically it’s all about getting continous improvement into the DNA of your organisation by taking small steps and listening to the customer.

Thanks, Janco, we look forward to hearing you talk at ConversionSUMMIT in Frankfurt!

Das aktualisierte Programm sieht nun so aus:

ConversionSUMMIT Programm 2011ConversionSUMMIT Programm 2011ConversionSUMMIT Programm 2011

Das sieht nicht nur viel aus – das ist auch für die meisten Teilnehmer mehr Know-how, als sie in einem normalen Geschäftsjahr umsetzen können. Diejenigen, die ein Ticket für das ConversionCAMP ergattert haben, können ihre Erlebnisse am zweiten Tag verarbeiten.

Wer noch ein Ticket sucht, setzt sich am besten schnell auf die Warteliste:

ConversionSummit 2011 Warteliste

Mehr Infos:

www.conversionsummit.org // www.facebook.com/conversionSUMMIT // twitter.com/convSUMMIT

André Morys

André Morys ist Gründer und Vorstand von konversionsKRAFT und beschäftigt sich seit 1996 mit der Conversion Optimierung von Websites und Onlineshops. André Morys ist Dozent für User Experience an der TH Mittelhessen und Autor des Fachbuchs "Conversion Optimierung". Er ist häufiger Sprecher und Moderator auf Konferenzen.
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